مروري بر بيوگرافي امير مقاره و رهام هاديان خوانندگان ماكان بند (بخش اول)

 

گروه ماكان بند يك گروه موسيقي ايراني در سبك پاپ است و متشكل از دو خواننده با نام هاي "رهام هاديان" و "امير مقاره" مي باشد. ياشار خسروي آهنگساز و يكي از نوازندگان مطرح ساكسيفون در سال ۱۳۹۵ پس از تشكيل اين گروه، رهبري اين گروه را برعهده گرفت. اين گروه توانست در اندك زماني كوتاه پس از شكل گيري و با حمايت حسن اردستاني مديرعامل شركت آوازي نو به شهرت و محبوبيت بسياري در بين مخاطبان موسيقي دست پيدا كند. رهام هاديان و امير مقاره هر دو از خوانندگان و آهنگساز گروه ماكان بند از بچه هاي نسل 70 هستند و توانستند با شروع فعاليت هاي خود در طي يك سال موفقيت و محبوبيت بسياري كسب كنند. هاديان در خصوص همكاري خود با گروه گفت: سال ها بود كه به صورت تك قطعه كار موسيقي مي كردم، اما با شركت در يك فراخوان با آقاي خسروي آشنا شدم و به گروه ماكان بند رسيدم.

نام "ماكان" از ريشه فارسي و نام يكي از پسران كاك از حاكمان مازندران در قرن ۴ام مي باشد. وي ابتدا از سربازان پرنفوذ ابوالحسين ناصر در گرگان بود و پس از چندي به حكومت تميشه منصوب شد. همچنين اين گروه به حمايت ياشار خسروي به وجود آمده است و از سال 95 و 96 آهنگ هاي خود را در رسانه هاي مجازي منتشر كرده و خيلي زود به خاطر سبك جديد موزيك و صداي دو خواننده به شهرت رسيد و دانلود آهنگ هاي اين گروه جزء پرطرفدارترين آهنگ ها از نظر دانلود در سايت هاي موزيك هميشه در رتبه هاي بالا قرار گرفت. گروه ماكان بند اولين آلبوم رسمي خود را به نام ديوونه بازي در 31 مرداد 96 روانه بازار موسيقي كشورمان كردند كه اين آلبوم شامل 12 قطعه مي باشد. همچنين تك آهنگ هاي اين گروه به نام هر بار اين درو و بارون جزو آهنگ هاي محبوب اين گروه به حساب مي آيد.

اولين كنسرت گروه ماكان در تاريخ ۱۰ آذر ۹۶ در برج ميلاد برگزار شد، با اينكه انتظار نمي رفت اولين كنسرت اين گروه با استقبال خيلي خوبي مواجه شود، ولي خيلي زود تمام صندلي هاي اين سالن پر شد از مخاطبيني كه تنوع سني آنها نشان از محبوبيت همه گير اين گروه بود. انرژي دو خواننده در اين كنسرت موجب شد حاضرين بارها به تشويق آنها بپردازند. اين گروه تا به حال كنسرت هاي زيادي در ديگر استانهاي ايران هم اجرا كرده اند و همه آنها مورد استقبال قرار گرفته اند. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.