دليل سكوت حضرت علي (ع) از زبان حضرت زهرا (س)

به وبلاگ جامع دنياي موزيك خوش آمديد

دليل سكوت حضرت علي (ع) از زبان حضرت زهرا (س)

حضرت فاطمه (سلام الله عليها) از زيباترين ديدگاه هاي اجتماعي پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) بود كه در كتاب هاي مختلف ثبت شده است ، اين روش آرام ، منطقي و منطقي براي پاسخگويي به امور انساني ، به ويژه پس از پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) بود. درباره …

دليل سكوت حضرت علي (ع) از زبان حضرت زهرا (س) https://dana-news.ir/2021/01/18/دليل-سكوت-حضرت-علي-ع-از-زبان-حضرت-زهرا-س/ دانا نيوز Sun, 17 Jan 2021 21:39:12 0000 عمومي https://dana-news.ir/2021/01/18/دليل-سكوت-حضرت-علي-ع-از-زبان-حضرت-زهرا-س/ حضرت فاطمه (سلام الله عليها) از زيباترين ديدگاه هاي اجتماعي پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) بود كه در كتاب هاي مختلف ثبت شده است ، اين روش آرام ، منطقي و منطقي براي پاسخگويي به امور انساني ، به ويژه پس از پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) بود. درباره …

حضرت فاطمه (سلام الله عليها) از زيباترين ديدگاه هاي اجتماعي پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) بود كه در كتاب هاي مختلف ثبت شده است ، اين روش آرام ، منطقي و منطقي براي پاسخگويي به امور انساني ، به ويژه پس از پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) بود. درباره جانشين پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم).

به گزارش ESN ، هبار آنلاين نيز نوشت: در همين رابطه ، روايتي از هرار فاطمه (RA) وجود دارد كه مي توان با تأمل در عبارات آن را بدست آورد.

بانوي اسلامي جايي است كه “امام” را به “كعبه” تشبيه مي كنند ، كه اين رابطه “مردم” و “سياست” را نشان مي دهد و مردم بايد به سمت او بروند ، نه به مردم.

در زير متن بحث و گفتگوي محمود بن لبيد و مردم فاطمه در مقبره احد است:

درهاي قلب بسته شد ، مردم نشسته بودند ، خيابان ها پر از دود خشونت بود. پسر رسول الله (صلي الله عليه و آله و سلم) چندين شب به منازل شخصي همراهان پدرش رفت و به آنها يادآوري كرد كه آنچه را پيامبر گفته بود به خاطر مي آورد. تعصب گسترده بود. گردهمايي پيامبر خدا كه قرار بود خلق پاك خدا باشد ، محلي براي كساني شد كه براي قدرت و موفقيت سياسي مي جنگيدند. خلقت كامل خداوند به منظور محافظت از بشريت به سادگي در خانه نشسته است.

اين زن روزها براي آرام كردن قلب بي قرار خود به گور مي رفت ، با ذكر الوهيت و يادآوري مرگ پيامبر خدا ، ديدن كارهاي گذشته. در يكي از آن روزها ، فرزند پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) ، همسر علي ، در نزديكي مقبره عموي پيامبر حمزه در احد ايستاده بود و او گريست و گريه كرد. شخصي در همان نزديكي فاطمه را ديد و كمي آرام شد. سپس خود را معرفي كرد. او “محمود بن لبيد” بود و از دختر پيامبر خواست كه به س yourال شما پاسخ دهد.

جلو آمد و پرسيد: پسر رسول خدا! يك سوال از شما دارم.

دختر پيامبر: بپرسيد!

مرد پرسيد: آيا رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) در مورد امامت علي (ع) قبل از وفات اظهاراتي داشته است و آيا مقاله اي در اين باره وجود دارد؟

زن بزرگ پاسخ داد: شگفت انگيز و شگفت انگيز! آيا روز گادر را فراموش كردي؟

مرد: من روز غدير را مي دانم. از شما مي خواهم اگر رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) اسرار بيشتري را به من گفت ، به من اطلاع دهيد.

زن گفت: “وقتي مي شنوي رسول خدا صلي الله عليه و آله” علي “بهترين مرد در ميان شماست ، من خدا را شاهد مي گيرم. “علي” امام و خليفه بعد از من است ، همچنين دو پسر من (حسن و حسين) و 9 پسر حسين ، رهبران و امامان پاك. اگر از آنها اطاعت كنيد ، آنها شما را راهنمايي مي كنند ، و اگر نافرماني كنيد ، تا روز قيامت تقسيم مي شوند.

محمود بن لبيد دوباره پرسيد: خانم! پس چرا علي فقط براي حقوق خود ايستادگي نكرد؟

حضرت زهرا (سلام الله عليها) با خونسردي و قاطعيت پاسخ داد: اي عمر! پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) فرمود: مصداق امام اين است كه مردم مانند روپوش راه مي روند ، نه جامه اي كه براي مردم مي آيد. توجه داشته باشيد كه اگر آنها حقيقت را به قوم خود بسپارند و از تبار رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) پيروي كنند ، با آزمايش خدا و امامت موافقت نخواهند كرد ، زيرا آنها توسط الله معرفي شده و به خدا سوگند ياد مي شوند. همانطور كه) پسر نهم حسين ، جما ، جانشين وي شد. اما مردم مردي داشتند كه خدا به خاطر خلافت قبلي اش طرد شد و علي مردي داشت كه خدا را در اولويت خود قرار داد. در نتيجه ، آنها قيامت را رد كردند و به بدعت بازگشتند. آنها بت پرستي را برگزيدند و طبق آن رفتار كردند. نابودي و نابودي بر آنها باد!

سپس معشوقه او ادامه داد: آيا كلام خدا را نشنيديد كه “پروردگارت هرچه بخواهد مي آفريند و آنچه را بخواهد انتخاب مي كند”؟ آنها چاره اي ندارند. بله ، آنها اين كار را كردند ، اما قرآن مي گويد: “چشم ها كور نيستند ، اما قلب سينه ها كور است.” افسوس كه آنها آرزوهاي دنيايي خود را برآورده كرده و مرگ و قيامت را ناديده گرفته اند. خداوند آنها را نابود كرده و با كارهايشان گمراه خواهد كرد. “پروردگارا خداي من ، بعد از بسياري از آنها توسط چند همراه محافظت خواهم شد.”

متن عربي اين روايت: عجب! من در روز غدير هام هستم … گواهي مي دهم كه خداوند متعال سخنان او را شنيد: علي در ميان شما كه امام بعدي و خليفه است ، از من بهتر است.
ابوعمر ، رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود: هنگامي كه شما را مانند امام ديد ، مانند كعبه ، از شما اطاعت نكرد ، يا مانند علي. وراث تا بعد از جانشين اول و دوم ارث مي برند. : “و پروردگارت براي شما مكان و مكاني براي آنها ايجاد خواهد كرد.” اما آنها سخنان خداي متعال را شنيدند و شنيدند.

منابع:

– كفايت شغلي صفحه 195

– مصباح يزدي ، جيمي زلال كووا سر فصل 5

– دنياي دانش ، دوره 11 ، صفحه 228

– راهنمايي درباره كتاب مقدس و معجزات ، جلد 3 ، صفحات 118-117

درياي نور ، مجلس ، احيا Heritage ميراث ، ج 36 ، ص 353

– سادوك ، كمال الدين ، ​​اسلام ، ج 2 ، صص

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.