نگاهي به زندگي شخصي و حرفه اي حامي خواننده سرشناس پاپ

 

حميدرضا حامي خواننده خوش صدا و مطرح كشورمان متولد ۱۴ خرداد ۱۳۵۵ در تهران است. حامي تحصيلات متوسطه خود را در رشتهٔ علوم تجربي سپري كرد. او تحصيلات خود در كلاس‌هاي دكوراسيون جهاد دانشگاهي را به دلايل نامعلومي نيمه تمام ر‌ها كرد و به دنبال موسيقي رفت. در خانواده هنرمند و عاشق موسيقي به دنيا آمده است. پدر و به ويژه مادرش صداي زيبا و خوبي دارند، به طوري كه حامي مي گويد صدايم را از خانواده ام به ارث بردم. حميدرضا در كودكي بسيار خجالتي و كمرو بود و به همين سبب او در گروه هاي سرود مشاركت نمي كرد تا اينكه در سال ۶۶ در سن ۱۱ سالگي با خواندن يك آهنگ در دورهمي خانوادگي خجالت و كمرويي اش برطرف شد. حامي به صورت حرفه‌اي در سال ۱۳۷۷ با خواندن قطعه اي براي جشن عاطفه ها و تيتراژ فيلم سينمايي فالگير خوانندگي را شروع كرد و اولين آلبوم خود را با نام حامي در سال ۱۳۷۹ انتشار داد.

دليل دوري حامي از موسيقي

در دوران جواني حامي كمي با مشكلات حنجره روبرو شد و خودش در اين باره گفت: يكي از اصلي‌ترين دلايل دور شدن من، افت صدايم بود. آن زمان هراس عجيبي سراغ من آمده بود كه اگر صدايم را از دست بدهم، چه اتفاقي قرار است براي من بيفتد؟ ولي بعد از مدت كوتاهي متوجه شدم كه بسياري از خواننده‌هاي مطرح موسيقي جهان هم با اين مشكل دست و پنجه نرم كرده اند. وي در زمينه آهنگسازي، عكاسي و نقاشي هم فعاليت مي‌كند. نام هنري «حامي شريف» را بابك بيات برايش برگزيده است. حامي با موسيقي‌داناني همچون بابك بيات، مجيد انتظامي، ناصر چشم آذر، محمدرضا چراغعلي، شاهين فرهت و … همكاري داشته ‌است. ساز اصلي كه در آن حميد حامي مهارت دارد پيانو است. او علاوه بر آلبوم‌هاي مستقلش در سمفوني ايثار مجيد انتظامي و سمفوني پيامبر شاهين فرهت نيز حضور داشته ‌است. آلبوم «يك لحظه عاشق شو» حميد حامي را بهترين اثر منتشر شده در سال ۱۳۹۲ در حوزهٔ موسيقي پاپ دانسته‌اند و از آن به عنوان «آلبومي كه جان تازه به موسيقي ايران بخشيد» ياد كرده‌اند.

خوانندگي براي كارهاي سينمايي مطرح

او جداي از آلبوم‌هاي مستقل خود، آثاري را در فيلم‌هاي سينمايي نظير سام و نرگس، گل يخ، هدف اصلي و در مجموعه‌هاي تلويزيوني مردان كوچك، جواني، سلام و با من حرف بزن خوانده ‌است. ديگر كارهايي كه حميد حامي براي آنها موسيقي ساخته است عبارتند از: سام و نرگس، گل يخ، فالگير و هدف اصلي. آلبوم يك لحظه عاشق شو حامي، عنوان بهترين آلبوم موسيقي پاپ در بخش كارشناسي دومين جشن سالانه موسيقي ما را به خود اختصاص داد و حميد حامي، تنديس و لوح جشنواره را دريافت نمود. او همچنين از اعضاي هيئت داوران بخش موسيقي جشنواره سيمرغ در سال ۱۳۹۷ بود. او در حال حاضر بهترين خواننده پاپ ايران مي باشد طرفداران زيادي در ايران و خارج از ايران دارد. حميد حامي مجرد است و با توجه به اينكه پدر حميد فوت كرده است، او با مادر خود زندگي مي كند. هر چند كه اين مادر و پسر به خوبي و خوشي با هم كنار مي آيند اما اين مادر حميد حامي است كه دل را به سلايق پسرش سپرده و قرص و محكم مي‌گويد كه اين‌قدر پسرش را قبول دارد كه دست او را باز گذاشته و حتي دكوراسيون خانه‌ خود را هم به او سپرده و كاملا منطبق با ايده‌هاي پسرش پيش آمده است.

آلبوم هاي حميد حامي

قبيله عشق به همراه (حميد غلامعلي) - دو نيمه رويا (1381) - بوي گندم (۱۳۸۷) - فقط نگاه مي‌كنم (۱۳۸۶) - آخدا (۱۳۸۹) - يه لحظه عاشق شو (۱۳۹۲) - از تو هيچ وقت نميرنجم (۱۳۹۴) 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.